ویژگی های یک تشک خوب

ویژگی های یک تشک خوب

کیفیت و استاندارد بودن تشک ها بسیار اهمیت دارد، زیرا داشتن یک خواب خوب و آرام تاثیر بسزایی در زندگی و پیشگیری از ابتلا به خیلی از بیماری های عضلانی دارند. از مهم ترین ویژگی های یک تشک خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد. برای افراد سالم بخصوص کسانی دیسک کمر و گردن دارند یکی از ضروری ترین ها برای درمان تشک مناسب است که نه خیلی سفت یا نرم و همچنین کمترین ارتفاع آن باید حدود 17 سانتیمتر باشد.
تشک که بسیار نرم هستند درد ایجاد می کنند، چون در آغاز وقتی روی تشک بسیار نرم دراز می کشد احساس راحتی دارد ولی بعدا به علت قوس برعکسی بر روی ستون فقرات باعث افزایش درد مخصوصا برای بیماران با دیسک کمر میشود.

این باور که تشک سفت برای کمردرد مناسب است درست نیست کالای خواب باید سفت گودی طبیعی ستون فقرات را پر کند و باعث مشکلات از جمله درد عضلانی نشود.
عدم راحتی به این صورت است که تشک سفت با ستون فقرات، شانه و در ناحیه لگن بخصوص افراد که به پهلو می خوابند فشار ایجاد می کند و با بدن تناسب ندارد و بروز درد بیشتری می شود 
بیشتر درد کمر یا پشت ناشی از صدمه شغلی یا فشار روزانه و یا خوابیدن روی سطح سخت است.

اندازه تشک

اندازه تشک ها متفاوت است تشک تک نفره استاندارد دارای سایزهای، نوزاد، 80، 90، 100 و 120 سانتی متر و تشک دو نفره 140، 160، 180 و 200 سانتی متر هستند. البته امکان تولید سایزهای غیراستاندارد به سفارش مشتری در حریر تشک پرنیان وجود دارد.

وزن

تناسب وزن افراد با تشک نیز مهم است. افراد چاق بهتر است که از تشک سفت و افراد لاغر از تشک نرم استفاده کنند تا احساس راحتی داشته باشند.

ضخامت یا ارتفاع تشک 

ضخامت تشک نیز باید متناسب با بدن افراد باشد. تشک هایی با ارتفاع کم می توانند گزینه مناسبی برای افراد لاغر باشند. همچنین برای افراد سنگین وزن تشک هایی با ارتفاع بالا بهتر است.


عکس شخصی که روی تشک خوابیده


بهترین تشک طبی مموری فوم حریر تشک پرنیان

بعضی مواقع بیمارانی که مشکل کمر دارند سفارش می شود که روی تشک سفت و در بعضی مواقع حتی زمین بخوابند. ولی این توصیه هیمشه کارساز نیست و گاهی به ضرر سلامتی فرد تمام می شود. پس چکار باید کرد باید به فکر بهترین تشک برای دیسک کمر باشید.
در مواقعی که خواب هستید ستون فقرات شما باید در یک تعادل درست قرار گرفته باشد. حفظ تعادل ستون فقرات موقع خواب خیلی مهم است. جای زیاد سفت در هیچ شرایطی اعضای بدن را متعادل سازی نمیکند و ستون فقرات شما در حالت طبیعی خود قرار نمی گیرد.
انتخاب مناسب اشخاصی که به دردهای مفضلی گرفتار هستند طبی هست چون بافت سفت، مستحکم و انعطاف کمی دارند و موقع خواب بدن و ستون فقرات را حفظ می کند، در اسکلت تشک طبی از اسفنج فشرده، یونولیت و فوم آن استفاده شده است. البته طول عمر رابطه مستقیمی به ارتفاع تشک و مواد اولیه بستگی دارد.

بست مدل کویین

بهترین تشک طبی مموری فوم که در اسکلت آن ریباند 16 سانتی همانند پایه ای محکم عمل می کند و از تعییر شکل جلوگیری میکند، ریباند نوعی فوم پلی یورتان سلول باز است این نوع فوم انعطاف پذیری است ولی بسیار مستحکم و مقاوم است پس این محصول با ریباندی لایه بندی می شود.
اسفنج بکار رفته در این کالای خواب 35 کیلویی است هر چه دانسیته اسفنج بالاتر باشد درجه سفتی نیز بالا می رود.  
فوم هوشمند یا مموری فوم که فوم ویسکو الاستیک هم گفته می شود اگر شما روی قسمت از مموری فوم دست خود را فشار دهید و بردارید خیلی سریع به حالت اولیه خود برمی گردد. این خاصیت باعث می شود وقتی شما خوابیده ای شکل بدن شما را می گیرد و برای دسیک کمر، گردن درد، کوفتگی ناشی از فشار و درجه حرارت روی بدن جلوگیری می کند. فوم هوشمند مانع از درگیر و حتی از خارج شدن محور ستون فقرات میشود. همه پزشکان بخش ارتوپدی انتخاب تشک مناسب برای کاهش دردهای مفاصل را تایید کرده اند.
اگر شما روی قسمت از مموری فوم دست خود را فشار دهید و بردارید خیلی سریع به حالت اولیه خود برمی گردد. این خاصیت باعث می شود وقتی شما خوابیده ای شکل بدن شما را می گیرد و برای دیسک کمر و گردن بسیار مفید است. 


با انواع تشک آشنا شویم
نوع طبی، فنری، مموری فوم