با انواع تشک آشنا شویم
نوع طبی، فنری، مموری فوم

انواع تشک

حریر تشک پرنیان انواع مختلفی دارند که هر یک دارای کاربردهای متفاوتی می‌باشند. از جمله انواع آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁ تشک طبی

⦁ تشک فنری 

 تشک مموری فوم دار

تشک خوب چه تشكی است؟

بهترین نوع برای خوابیدن، آن است که از سطح تختخواب بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک معمولی بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع تعریف شده ای برای آنها وجود ندارد، در حالی که انواع مدل های طبی موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند. محتویات و نوع مواد اولیه آنها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و در نمایندگی برندهای ایرانی می توانید ماکت مواد اولیه هر محصول را از نزدیک ببینید. اسکلت آن از نمد، فنر، موکت، یونولیت، ریباند و فوم هست، در حالی که نوع معمولی فقط از فنر یا ابر و مواد‌ پرکننده مانند پر و پشم در آنها وجود دارد. تصویری از ریباند، که در تشک های اسپرینگ 1 تا اسپرینگ 3 و همچنین در تشک طبی استفاده می شود.  
ریباند 100 کیلویی در تشک های اسپرینگ 2، اسپرینگ 1، ویولنت، پرفکت، فول ارتوپتیک، کویین، مدیکال

تشک طبی برای کمر درد

امروزه خیلی از افراد با مشکلاتی مانند کمر درد، گردن و پا درد درگیر هستند به همین دلیل ترجیح می دهند که از نوع طبی استفاده کنند. تشک طبی در مقایسه با سایر انواع سفت تر هستند و در پیشگیری و درمان کمردرد موثر میباشند. اینها معمولا از جنس اسفنج و یا یونولیت هستند.

تشک فنری دو نفره و تک نفره  

قبلا همه نوع فنری بود و الان کالای خواب فنردار رایج ترین نوع است و تقریبا همه فروشگاه های کالای خواب این نوع را دارند. حتما تا حالا روی تشک فنری خوابیده اید. فنری استاندارد را بوسیله تعداد فنرهای آنها تشخیص می دهیم. معمولا هر چه شمار فنر کمتر باشد، قیمت تشک ارزان خواهد بود. ولی تنوع قیمت در این نوع محصولات بسیار زیاد است.

تشک تختخواب فنری منفصل یا پاکت اسپرینگ:

نوع فنر منفصل اختراع شگفت انگیزی بود که با توجه به ویژگی های خوبی که داشت شرکت های تولیدکننده سریعا خود را با این تکنولوژی وقف دادند تا از میدان رقابت عقب نمانند. این نوع جدیدترین تکنولوژی فنر در ساختار تشک می باشد که هر کدام از این فنرها به صورت جداگانه عمل می کند و داخل پاکت در کنار هم چیده شده اند. فنر منفصل علاوه بر بالا بردن طول عمر مفید محصول باعث پوشش دهی ستون فقرانی در هنگام استراحت می شود و همچنین نسبت به فنرهای سنتی، منفصل از درجه طبی بالاتری برخوردار است. 

فنر منفصل بخاطر حالت ارتجاعی که دارد باعث می شود که حرکت شخص به بغل دستی شما انتقال نیابد. یعنی اینکه اگر شما از طرفی به طرف دیگر غلت زدید، می تواند تعادل میان کل آن را برای شما فراهم کند. فنر منفصل در مقایسه با نوع فنر متصل تعادل بیشتری دارد. 

تشک فنر پاکتی اسپرینگ در مقایسه با بقیه مدل ها بیشتر می تواند تنفس کند. حالا این یعنی چی؟ وقتی که در تختخواب هستید در بسیاری از مواقع احساس می کنید که تشک داغ شده و این داغی باعث می شود که دمای بدن شما بالا برود و نتوانید بخوابید که در مدل فنرهای منفصل این مشکل به حداقل رسیده است.

نکته قابل ذکر این است که فنر منفصل گزینه مناسبی برای دو نفر است و همچنین در انتخاب نوع فنری حتما وزن خود را در نظر بگیرید چرا که مناسبترین وزن 60 کیلوگرم و برای وزن 90 کیلو گرم به بالا توصیه نمی شود. تشک که برای افراد سنگین وزن مناسب است، قطر فنر بالاتر می باشد و همچنین لایه های اضافه تری در ساختار آن استفاده می شود.



فواید تشک فنر منفصل:

  • عدم صدا دادن فنر در دراز مدت

  • عدم گود افتادگی در مدت استفاده

  • بالا رفتن طول عمر تشک به دلیل تکی عمل کردن فنرها

  • احساس خواب راحت به دلیل پخش شدن وزن بدن آن

  • حفظ سلامتی و پیشگیری از مشکلات ستون فقرات در حین استراحت

تشک تختخواب فومی چیست؟

جنس نوع فومی از فوم ارتجاعی-حرارتی و این نوع فوم نرم و راحت است. فوم برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تشک نسبتا نرم باشد و معمولا گران تر از نوع فنری است؛ زیرا این نوع به شکل بدن فردی در می آید که روی آن دراز می کشد. به همین دلیل ممکن است برای برخی افراد مناسب و برای برخی غیر مناسب باشد.

تشک طبی مموری فوم
برای خرید اینترنتی و دیدن قیمت تشک روی این لینک کلیک کنید.

محصولات اخیراً مشاهده شده


علت صدای تشک تختخواب
چرا تشک تختخواب صدا میدهد؟